KÖPVILLKOR

Priser

Alla mina priser är i svenska kronor, inklusive svensk moms.

Betalsätt

Du kan betala via Klarna (som har både direktbetalning via kort och Swish, och betala senare alternativ), Swish och Paypal – där du betalar med ditt kontokort, utan att ha ett Paypalkonto.

Din beställning behandlas när jag ser betalningen.

Personuppgifter

Alla personuppgifter behandlas i enlighet med GDPR. Personuppgifter används endast för att behandla din order.

Orderläggning

Om du själv inte kan ta emot ditt paket, eller vill beställa till någon annan – kan du i kassan ange en alternativ leveransadress. Jag skickar orderbekräftelse och kollinummer till den e-postadress du anger vid orderläggning. Det är då ditt ansvar att förmedla spårning av paketet till personen som ska ta emot det.

Det är ditt ansvar som kund att se till att du anger en korrekt adress. Om du har angett en felaktig adress och ditt paket av den anledningen kommer tillbaka till mig, så kommer jag återbetala summan för ordern minus de fraktkostnader.

Orderbekräftelse

När beställningen är lagd i webbutiken skickas en automatisk orderbekräftelse till dig via e-post, som en bekräftelse på att ordern har kommit fram till mig. Mejlet med orderbekräftelse kan sorteras som skräppost av vissa e-postprogram, så kolla gärna i den mappen om du inte har fått någon bekräftelse. När jag manuellt behandlat din order – packat och skickat den – får du ett personligt meddelande av mig via e-post med eventuellt kollinummer på ditt paket (du bör även få epost/sms från PostNord att det tagits ut en fraktsedel till dig om så är fallet).

Det är ditt ansvar som kund att ta emot paketet du beställt. Om paketet hängs på brevlådan är det ditt ansvar att hålla koll på det så det inte blir stulet. Kan du inte själv göra det, beställ till en annan adress där det finns någon som kan ta emot paketet, eller be mig skicka ditt paket till ett postombud så att du i stället kan hämta ut paketet när det passar dig inom den tid paketet ligger kvar hos ombudet.

Återförsäljare

Du får inte köpa mina produkter med avseende att sälja dem vidare utan min tillåtelse.

Leverans & Frakt

Om allt går som det ska skickar jag din beställning inom fem arbetsdagar. Tillsammans med din leverans skickar jag ditt kvitto.

Jag skickar med PostNord och försöker skicka alla ordrar så de ska levereras hem till dig – men jag kan tyvärr inte styra över vad PostNord gör med din order – vissa får även större förpackningar i sin brevlåda/dörr och andra får hämta på sitt utlämningsställe, det kan jag inte påverka. Jag kan heller inte påverka vilket utlämningsställe ditt paket hamnar på om PostNord tycker det ska levereras dit i stället för till ditt hem.

Väljer PostNord att hänga ditt paket på din dörr, brevlåda eller dylikt så är det ditt ansvar att se till att du eller någon annan tar hand om det innan det blir stulet. Jag får ingen ersättning från PostNord om ditt paket enligt dem är levererat till korrekt adress.

Väljer du att få ditt paket skickat till ett postombud, men inte hämtar ut det i tid, skickas ditt paket tillbaka till mig. Då kommer jag återbetala summan för ordern minus de fraktkostnader jag måst lägga ut.

Har du inte fått din orderbekfräftelse inom fem arbetsdagar – hör av dig!

Fraktkostnaden är 59 kr, oavsett hur många tvålar du beställer. Beställer du till ett ordervärde över 500kr, får du upp alternativet att bocka i en ruta och därmed få fraktfri leverans. Observera att du själv måste bock i den rutan manuellt.

För närvarande levererar jag bara inom Sverige, och jag har ännu ingen fysisk butik där man kan köpa tvål, eller hämta sin order (du kan även köpa mina tvålar hos mina återförsäljare)

Om du vill ge bort en tvål i present, så har du i kassan alternativet att välja att skicka ordern till en annan leveransadress. Lämna gärna en kommentar till mig om vad du vill att jag ska skriva som meddelande till mottagaren.

Reklamation, Ångerrätt & Returer

Om du ångrar eller vill reklamera ditt köp, har du öppet köp i 14 dagar, samt bytesrätt i 30 dagar. Ångerrätten gäller obruten förpackning och oanvänd vara. Om du inte är nöjd med din tvål och vill reklamera den, kontakta mig innan du returnerar. Fraktkostnad betalas av kunden vid retur. Återbetalning sker inom 14 dagar efter jag mottagit din retur.

Recension

I kassan finns möjligheten att bocka för en kryssruta om man tillåter att jag skickar ett E-postmeddelande (via tredje part – ett företag som heter Cusrev) där jag ber dig recensera din order. Om du väljer att kryssa för den rutan kommer E-postmeddelandet efter 7 dagar. Jag blir jätteglad om du vill hjälpa mig genom att skriva vad du tycker om din order. Din recension kommer publiceras på min hemsida under respektive produkt. Du kan välja att vara anonym när du fyller i din recension. Dina personuppgifter kommer inte säljas vidare till tredje part från Cusrev och de kommer inte skicka skräppost.

 

Har du några frågor är du välkommen att kontakta mig på info@annastvaleri.se

Företagsinformation:
Annas Tvåleri
Dalhem Siggur 377
622 56 Dalhem
Org.nr: 19740726-7801